Wat is Influencer Marketing
Verschil met normale marketing
Normaal gesproken richten we ons bij marketing op een zo duidelijk mogelijke doelgroep. Bij influencer marketing werkt het echter via een tussenstap.
We werken met een tussenstap
We richten ons namelijk niet op de doelgroep zelf maar op mensen die een flinke invloed op die doelgroep hebben. Zij zijn degenen die de reclame voor ons product moeten gaan maken. En niet wij zelf.
Hoe krijgt u medewerking
Nu doen die influencers natuurlijk niet zomaar mee. Dus u moet een wel heel inspirerend persoon zijn wilt u iemand zomaar voor u karretje kunnen spannen. Vaak zal er toch wel een vorm van betaling aan te pas moeten komen en komt het er eigenlijk op neer dat u gewoon iemand inhuurt.
Relatie met content marketing en social media
Influencer marketing gaat meestal samen met content marketing en social-media marketing. Met name bij de laatste categorie gaan we ervan uit dat zij hun eigen kanalen gebruiken om de door u vervaardigde boodschap verder te verspreiden. De influencer hoeft er dus zelf niet zoveel aan te doen en zeker niet zelf de boodschap samen te stellen. Overigens kan dat natuurlijk wel maar dat zal in de prijs tot uiting komen.
Het idee is al oud
Oorspronkelijk komt het idee naar voren rond WOII en vanuit de politiek. Men ontdekt dat de boodschap van een politicus ver achterblijft bij een boodschap die overgebracht wordt via een bekende, bijvoorbeeld een familielid of via een onafhankelijk persoon. Deze persoon is uitgegroeid tot de influencer en deze aanpak heeft een eigen plaats gekregen in de wereld van de marketing.
Verdere stappen na influencermarketing
Meer over online promotie
meer over influencermarketing
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing