Welk trefwoord typeert uw bedrijf?
Voor vrijwel elke aanpak om verkeer naar onze websites te krijgen is het noodzakelijk dat we weten op welke trefwoorden onze website door zoekmachines gevonden moet worden.
Als u kiest voor het schrijven van artikelen moet u deze trefwoorden bijvoorbeeld vermelden in de titels en de teksten. Als u websites opzet dan moet u als het even kan deze trefwoorden in de URL van de site vermelden. Koopt u webverkeer in met behulp van Pay Per Click? Dan is de juiste keuze van uw trefwoorden zelfs essentieel of uw campagne een succes wordt of dat deze u alleen maar een hoop geld kost zonder dat u er enig resultaat van hebt.
Gelukkig zijn er een paar goede hulpmiddelen die nog gratis zijn ook. Een prima hulpmiddel om uit te zoeken of een bepaald trefwoord inderdaad gebruikt wordt om op te zoeken is Wordtracker. U kunt hier zelfs één dag lid van worden als u slechts één onderzoekje wilt doen. Maar er is ook een gratis hulpmiddel dat u terug kunt vinden op
http://freekeywords.wordtracker.com.
Ook Google heeft een eigen hulpmiddel om trefwoorden te analyseren. Alleen geeft deze geen algemene getallen. Maar het levert wel een goed beeld op van de populariteit van bepaalde trefwoorden. Het hulpmiddel van Google vindt u op
https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal.
U dient eerst een algemeen trefwoord op te geven van de branche waar u actief in bent. Laten we er eens van uitgaan dat u iets doet met "kunst".
Dat levert u een scherm vol trefwoorden over kunst op. Wordtracker levert ons dagtotalen met het aantal tussen haakjes achter de gevonden termen:
Helaas komt kunst ook in het Duits voor en de gratis versie van Wordtracker kan het onderscheid niet maken tussen Nederlands en Duits. Een kijken wat Google ervan maakt:
In het algemeen levert een paar minuten analyseren voldoende trefwoorden op om met allerlei ontwerpzaken (bijvoorbeeld het maken van zogenaamde gatewaypagina's) en reclamecampagnes voorlopig wel weer even vooruit te kunnen.
Weet u welk keyword uw bedrijf typeert? En wordt daar op gezocht? En is uw website daarop geoptimaliseerd? Zo nee, dan loopt u veel bezoekers vanuit de zoekmachines mis, zoals u hierboven een voorbeeld kunt zien.
Verdere stappen na welk trefwoord typeert uw bedrijf
Meer over online promotieMeer over zoeken en zoekmachines
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing