YouTube: een vaak vergeten marketingmogelijkheid
Als u begin met leren over internet marketing ontdekt u al snel dat er vele mogelijkheden zijn waar u toch op zijn minst het bestaan van moet weten. Dat is inclusief SEO, social media marketing, het schrijven van persberichten en meer. U moet weten wat een autoresponder doet en wat u ermee kunt als uitbreiding op uw normale emailmarketing. En natuurlijk moet u de inzetbaarheid van affiliate marketing in kunnen schat en hoe u met linkbuilding aan de slag gaat.
Iets dat niet altijd uit de verf komt is het werken met video. Dat is eigenlijk best vreemd omdat het bekend is dat de impact van video behoorlijk groot kan zijn. Dat geldt zowel voor uw zichtbaarheid en de manier waarop dat doorwerkt op uw verkopen. Video is één van de beste manieren om op te vallen.
Dus waarom is de aandacht zo gering? Om niet te zeggen dat het volledig genegeerd wordt? Waarschijnlijk is het antwoord dat het te compliceerd is en dat het proces om tot een goede(!) video te komen lang en kostbaar is. Natuurlijk kunt u iets filmen met een Iphone. Maar het risico dat het eerder lachwekkend dan indrukwekkend wordt is groot en dat is het laatste dat u uit wilt stralen. En dus vergeet men het bestaan gewoon. Probleem opgelost.
Waarom video zo belangrijk is voor uw Internet Marketing
Eigenlijk is het vooral die moeilijkheid die er voor zorgt dat video zo'n krachtig hulpmiddel is. Als iedereen het volop tot zijn beschikking had zou het snel verwateren tot een alledaags iets dat niemand meer op zou vallen. Een weblog kan iedereen maken. Desnoods aan de keukentafel, op zolder of in de kelder. Meer dan een simpele laptop met internet is er niet voor nodig.
Maar het maken van video creation vraagt ervaring en kostbare apparatuur. Het maken van kwalitatief goede video vraag een goede camera, goede verlichting, goed geluid (Heel belangrijk!) en dus een goede microfoon, een zware computer met software om de video te bewerken en niet te vergeten: Kennis en ervaring. En Ja, als u dat voor elkaar kunt krijgen dan straalt u wel uit dat u een serieus bedrijf bent dat gaat voor een zeer professionele aanpak. En dat geeft vertrouwen bij uw bezoekers. En niet zo weinig ook.
Wat heel belangrijk is, is dat u zich met die video direct tot uw klanten kunt richten. Wat mooi is, is dat u zich met video direct tot uw klanten kunt wenden. U kunt hen direct overtuigen om datgene te doen wat u wilt. Video zorgt voor een grotere betrokkenheid. En men krijgt sneller het gevoel dat men u kent. Wat ook weer enorm belangrijk is vanuit een oogpunt van marketing.
Er zijn verschillende manieren denkbaar om video in te zetten als onderdeel van een marketingcampagne. Zo kunt u een video toevoegen aan uw homepage of aan een speciale verkooppagina. In beide gevallen zal het meehelpen om tot een goede conversie te komen. Een andere mogelijkheid is het opzetten van een eigen YouTube channel. Daarmee kunt u een groot publiek bereiken. En het kan op zichzelf al interessant zijn. Een video die 100.000 bezoekers per maand trekt verdient al snel een paar 100 euro. Dus dat verdient los van alles al een aardig stuk van uw investering terug.
Hoe gaan we beginnen?
Wilt u gaan beginnen dan zult u moeten beginnen met te investeren in een kleine hoeveelheid apparatuur. U hebt een redelijke camera nodig die minimaal 1080p weer kan geven met 30 fps. Hoe meer hoe beter voor beide getallen. Ook goede verlichting is van groot belang dus investeer ook daar in professioneel materiaal.
Geluid is minstens zo belangrijk als beeld. Investeer daarom ook in een goede microfoon. En zorg voor software om er één geheel van te maken. Denk bijvoorbeeld aan iets als Adobe Premiere Pro.
Er komt inderdaad veel op u af maar het is de investering meer dan waard als we zien wat de mogelijkheden van dit alles gaan worden.