Zoekresultaten
Als we gebruik maken van een zoekmachine op het internet, bijvoorbeeld Google, dan gebruiken we daar een trefwoord voor waarop we willen zoeken. De zoekmachine zal dan gaan kijken hoe vaak en waar dit trefwoord voorkomt en zal dan een serie webpagina's voorstellen waarop dit trefwoord voorkomt.
Deze resultaten komen tot stand op basis van berekeningen die niet alleen knap ingewikkeld zijn maar die ook nog regelmatig veranderen. Iets wat vandaag hoog in de zoekresultaten staat kan morgen honderden pagina's verder staan.
In de praktijk is alleen de eerste pagina van belang. De doorsnee internetbezoeker gaat niet verder dan die pagina en zal bij voorkeur op één van de bovenste webpagina's klikken. Vandaar het optimaliseren van een website om hoog in de zoekresultaten te komen een vak apart geworden is. We spreken daar van SEO technieken.
Vaak vinden we in de zoekresultaten ook allerlei soort advertenties en gesponsorde websites. Die staan daar niet omdat ze beter zijn maar omdat er voor betaald is. Dat zegt dus weinig over de kwaliteit van het gebodende.
Behalve naar teksten kun je ook prima zoeken naar afbeeldingen en video's.
Verdere stappen na zoekresultaten
Meer over online promotieMeer over zoeken en zoekmachines
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing