eFiliaaL Nederland
Waarom? Hoe?
Regiomanager Winkeliers/Ondernemers Promotors Consumenten
Portefeuille
Regio Nederland eFiliaaL samengevat Achtergronden EFiliaaL nieuws Contact

Het opzetten van emails

Een belangrijke stap bij het opzetten van attraction marketing is het ontwikkelen van een nieuwsbrief of een andere vorm van communicatie. Het maakt niet uit hoe u het noemt, het is alleen van belang dat de kwaliteit goed is en geschreven is voor het doel waarvoor het bedoeld is, namelijk het overdragen van informatie. En géén verkoopbrief. Hier zijn een aantal voorbeelden van wat u uw lezers voor kunt zetten:


Voorbeelden van onderwerpen voor email

  • Schrijf informatieve artikelen waar uw klanten iets aan hebben om een probleem op te lossen. Men verwacht van u iets waar men iets nieuws van kan leren. Schrijf bijvoorbeeld niet hoe uw product een probleem op kan lossen maar hoe de klant kan voorkomen dat het probleem gaat ontstaan. Dat is wellicht nieuwe informatie en u laat tegelijkertijd zien iets van de materie af te weten.

  • Zorg voor een effectieve onderwerpregel. Dat moet er voor zorgen dat uw lezers in elk geval de email openen. Dat klinkt logisch maar hoeveel klikt u er zelf ongelezen weg? Inderdaad. Heel veel. En daar moet uw mail bij de ontvanger dus niet bij zitten. De onderwerpregel is daarbij van groot belang.

  • Maak u email zo persoonlijk als maar even mogelijk is. U kent die duidelijk voorgekookte emails wel die u als antwoord op een vraag ontvangt en die het idee geven dat er nooit naar uw vraag gekeken is, laat staan dat men u echt een antwoord geeft. Dat werkt dus niet. Het is irritant en verspilling van de moeite voor iedereen. Bedenk dat u naar allerlei mensen schrijft met verschillende achtergrond. Niet iedereen kan lekker uit de voeten met academisch taalgebruik. Dus wees vriendelijk, persoonlijk en toch professioneel op hetzelfde moment.

  • Gebruik niet teveel afbeeldingen en grafiek. Sommigen weten dat enorm te overdrijven. Indien uw email een lange tijd nodig heeft om te laden en het enige tijd duurt voor de tekst in zicht komt dan werkt dat niet goed. Alle kans dat de email al weer gesloten is voor uw boodschap over komt. De moderne mens achter de computer heeft niet veel tijd. Voorkom daarom ook dat men bij openen direct tegen een massief tekstblok aan kijkt. Zorg voor voldoende witruimte, tussenkopjes en dergelijke.

  • Vertel uw lezers precies wat er van ze verwacht wordt en wat ze vervolgens doen moeten. Veel mensen doen niets als ze dat niet exact wordt verteld. En als ze iets op moeten zoeken als bijvoorbeeld een adres waar het heengestuurd moet worden dan kunt u het verder wel vergeten. Zorg echt dat alle maar dan ook alle informatie er al is.
  • U bepaalt zelf voor een groot deel het succes

    Attraction marketing kan zeer succesvol zijn. Maar het hangt verder wel volledig van u af. Investeer dus tijd, zeker in het maken van goede emails die toch uw visitekaartje gaan vormen. Het is meestal aan de kwaliteit af te lezen hoeveel aandacht u aan uw emails en daarmee aan de lezers besteed. En kwaliteit loont gewoon hier. Zoals meestal trouwens.

    Verdere stappen met attraction marketing


    Meer over online promotie
    meer over attraction marketing
    Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
    U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
    Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing



    Aanmelden

    Deelnemers

    • Regiomanagement
    • Winkeliers / Ondernemers
    • Promotors
    • -
    • Consumenten

    Achtergronden

    • Index
    • #blogrecent#

    Lees meer...

    • EFiliaaL regioindeling
    • Aanmelden en toegang

    © 2016 EFiliaaL