Ken de influencers en hun publiek
Waarom u influencer en publiek moet kennen
Het is van groot belang dat u zowel de influencers als uw doelgroep, hun publiek, kent. Het is een bekende fout dat men in zee gaat met iemand die door een bureau naar voren is geschoven maar waar verder niet al te veel van bekend is. Belangrijk is om vanuit de doelgroep naar de influencers te kijken. Wat voor boodschap verwacht die doelgroep? Wie proberen we eigenlijk te bereiken?
Influencer en buyer persona
Hebt u een buyer persona beschreven? en zo ja, past deze bij de geselecteerde influencer? Zijn er overeenkomsten? Of juist tegenstellingen die een probleem zouden kunnen geven?
Doe een stap terug
Doe een stap terug en kijk dan naar de geplande influencer. Is dat degene die we hiervoor moeten hebben? Accepteert de doelgroep hem als zodanig? Pas als u al deze vragen bevredigend beantwoord hebt gekregen gaat u verder met uw campagne.
Verdere stappen na influencermarketing
Meer over online promotie
meer over influencermarketing
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing