Wat is squidoo
Bent u het inktvisje (weer eens iets anders dan een twittervogeltje) van Squidoo.com destijds wel eens tegengekomen? Dan heeft u zich net als vele anderen ongetwijfeld afgevraagd wat dat Squidoo nu eigenlijk voor iets was. Was? Ja, het is in 2014 overgenomen door hubpages en van de markt gehaald.
Het idee erachter was simpel. U schreef een verhaal/artikel en opende een zogenaamde squidoo lens. Een rare term voor een webpagina. Hierop zette u uw artikel. Klaar.
Anderen kunnen nu stemmen op uw artikel waardoor het punten verzamelde en dus relatief beter scoort ten opzichte van artikelen met hetzelfde onderwerp.
Squidoo beschikte over verschillende indelingen en zoekmogelijkheden.
Verdere stappen na Squidoo
Meer over online promotieMeer internetterminologie
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing
Als u weinig te publiceren hadis Squidoo was een alternatief voor een eigen website of weblog. Maar zoals alles op internet is aangetast door commercie en spammers is dat ook bij Squidoo het geval.
Want in het artikel kon u backlinks opnemen naar uw eigen websites. Iets waar dus ook weer op een enorme manier misbruik van werd gemaakt.
Een probleem bij Squidoo was verder dat het vrijwel volledig is gericht op de Engelstalige markt. U zou er dus heel weinig Nederlandstalig materiaal aantreffen. Werkte u wereldwijd dan is dat natuurlijk geen enkel probleem en was het aan te raden om een aantal squidoolenzen te maken en op die manier backlinks voor uw artikelen te realiseren. Iets wat voor Nederlandstalige artikelen met enige moeite ook nog wel lukte, maar dan wordt linkbuilding wel het enige doel omdat niet veel mensen ze verder nog zouden lezen.