Werkt attraction marketing in de praktijk?
Ja, attraction marketing werkt
De vraag is natuurlijk simpel. Werkt attractionmarketing echt? Het antwoord op die vraag is simpel "Ja, dat doet het". En laten we eerst eens naar een overbekend voorbeeld kijken van de manier waarop het werkte in een praktijkgeval en dat is de verkiezing van president Barack Obama. Onafhankelijk van wat we politiek gezien van hem vinden moet één ding worden gezegd: Obama werd volgens vele marketingspecialisten enorm geholpen door het gebruik van internet marketing en de inzet van attraction marketing.
Antwoorden vind je op internet
Obama gebruikte verschillende marketingtechnieken op het internet om hem te helpen om zijn verkiezing te winnen. Zowel hij als zijn campageteam waren overtuigd van het nut en de mogelijkheden. Ze beseften dat de mensheid zich tegenwoordig met vragen tot het internet wendt. Het zit gewoon in de cultuur van de moderne mens. Daarnaast is het betaalbaar en het heeft een enorm bereik van miljoenen mensen, dan in en dag uit. Er bestaat geen andere marketingtechniek die dit op deze schaal voor elkaar kan krijgen.
Brede inzet
De vraag is dan natuurlijk wat Obama deed met attraction marketing om de verkiezingen tot Presidential van de Verenigde States te winnen? Het antwoord ligt in een brede inzet van marketing tools, websites en zelfs reclamehulpmiddelen als GoogleAds.
Inzet van Twitter
Een belangrijke speler in het geheel was Twitter. Obama maakt veel gebruik van Twitter, evenals zijn opvolger Donald Trump, hoewel de stijl van communiceren van beiden nogal verschillend is. Twitter biedt de mogelijkheid om een groot aantal volgers te krijgen waarbij je regelmatig iets van je kunt laten horen in een paar woorden. Het maakt allerlei soorten mensen gemakkelijk bereikbaar. De korte boodschap was gemakkelijk te lezen en te begrijpen. Het leverde een levendige conversatie op en - heel belangrijk- het kost ook nog eens niets. Twitter is gratis.
Een andere vorm is Facebook. Facebook is de belangrijkste bron voor veel mensen voor nieuwtjes, onderlinge contacten en communciatie middels reacties op elkaar en chatberichten. Bijna iedereen maakt er inmiddels gebruik van. Vooral zakelijk en in de politiek is het niet meer weg te denken en velen maken er gebruik of volgens sommigen, misbruik van. Het is het belangrijkste communicatiemiddels geworden. En de Facebookpagina van Obama speelde daar een belangrijk rol in. Ook Facebook is gratis.
Wilt u ook president worden?
Nu behoeven de meeste mensen geen verkiezingen te winnen. Maar voor mensen die alleen meer omzet willen, of minimaal meer bezoekers op hhun website, biedt attraction marketing beslist de nodige mogelijkheden zoals u op dit weblog kunt zien.
Verdere stappen met attraction marketing
Meer over online promotie
meer over attraction marketing
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing